هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

آنچه در این مطلب خواهید آموخت
هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک :یکی از کسب و کارهایی که به نسبت سایر مشاغل  هزینه راه اندازی، کمتر و موانع ورود به این کسب‌وکار نیز کمتر دارد تولید پوشاک هست.برای راه اندازی بعضی از تولیدی ها، تجهیزات گران یا مجوزهای دست و پا گیر باعث شده است افراد از شروع راه اندازی کسب و کار خود منصرف شوند، به اصلاح دیوار ورود آنقدر بلند است که ترجیح می‌دهند عطایش را به لقایش ببخشند.

در این مطلب از سایت سرصبح به جزئیات راه اندازی تولیدی پوشاک خواهم پرداخت، امید است کشورمان ایران با توجه به ظرفیت‌های فراوانی که در عرصه نساجی و پوشاک دارد بتواند از این فرصت بی‌نظیر برای اشتغال‌زایی، تولید ثروت و رونق تولید استفاده کند.

در ادامه گام به گام، راه اندازی تولیدی پوشاک را شرح خواهیم داد و اگر سئوالی بود می‌توانید در قسمت کامنت‌ها سئوالاتتان را بپرسید.

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک
هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

گام اول راه اندازی تولیدی پوشاک : چرا می‌خواهید تولیدی بزنید؟

اگر قبل از شروع راه اندازی تولیدی ، این سئوال را از خود بپرسید چرا می‌خواهید وارد کار تولید شوید می‌توان ادعا کرد نصف راه را رفته‌اید؟ اگر پاسخی که به این سئوال می‌دهید واقع بینانه و با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌های شما باشد، در ادامه کار با چالش‌های کمتری مواجه خواهید شد.

معمولا دو روش برای راه اندازی تولیدی پوشاک متصور هستیم:

  1. خود فروشنده هستید و حالا می‌خواهید برای کسب سود بیشتر و حذف واسطه‌ها به تولید روی بیاورید.
  2. می‌خواهید پوشاک تولید کنید و از عمده‌فروشان سفارش دوخت بگیرید.

هر دو حالت مزایا و معایب خود را دارد. در حالت اول ، فروشنده می‌داند از قدرت فروش بالایی برخوردار است و می‌داند ریسک راه اندازی تولیدی لباس برایش کمتر است زیرا هر چیزی که تولید کند می‌تواند با توجه به شبکه فروشی که دارد ، تولیدات خود را به بازار عرضه کند.

در حال دوم، تولیدی‌ها برای حفظ ظرفیت تولید و نخوابیدن خط تولید، از عمده‌فروشان و پخش‌کنندگان پوشاک سفارش دریافت می‌کنند. در این حالت اهمیتی ندارد که تولیدکننده چه تولید می‌کند و چه برندی روی لباس‌ها می‌زند. آنچه اهمیت دارد فعالیت خط تولید است.

پیشنهاد می‌کنم قبل از راه اندازی تولیدی پوشاک حتما این مورد را در نظر بگیرید، آیا می‌خواهید از پخش‌کنندگان و عمده‌فروشان سفارش دریافت کنید یا می‌خواهید تولیدات خود را با برند خودتان بازار عرضه کنید.

گام دوم راه اندازی تولیدی لباس : تحقیق کنید

قبل از اینکه تجهیزات خیاطی و تولیدی بخرید، بروید و تحقیق کنید روی کدام پوشاک می‌توانید مانور دهید. تولید هر لباس سختی و آسانی خودش را دارد، مثلا تولید تیشرت ، مانتو عمده و لباس زیر بسیار راحت‌تر از تولید شلوار جین است. در تولید شلوار جین نیاز به چرخ خیاطی‌های صنعتی قوی ، دستگاه‌های سنگ‌شور و اتو بخارهای صنعتی دارید. در صورتی که برای تولید تیشرت نیاز به تجهیزات گران نیست.

بنابراین اول تحقیق کنید و سپس تعیین کنید در بلند مدت می‌خواهید چه لباسی تولید کنید.

امروزه تولیدی‌های بسیار کمی هستند که توانایی تولید و دوخت باکیفیت بالا داشته باشند. مثلا بعضی از چرخ‌های دکمه دوز توانایی دوخت دکمه‌هایی که کمی مدرن هستند را ندارد. اگر بتوانید یکی از این نیاز‌ها را شناسایی کنید مطمئن باشید سفارش خوبی از سمت پخش‌کنندگان و عمده فروشان به سمت شما خواهد آمد.

انجام کار و تولید باکیفیت اوایلش سخت است ولی همین می‌تواند مزیت رقابتی شما در آینده باشد تا سایر تولیدکنندگان توانایی رقابت با شما نداشته باشند.

توجه کنید ، برای انتخاب زمینه تولید حتما به شرایط فردی، علاقه ، مهارت‌ها و منابعی که در اختیار دارید توجه کنید. برای تولید بعضی از لباس‌های نیاز به سرمایه بالاتری نسبت به تولید لباسهایی مانند تیشرت خواهید داشت. پس حتما محدودیت‌ها و فرصت‌های خود را شناسایی کنید و بی‌گدار به آب نزنید.

گام سوم در راه اندازی تولیدی پوشاک : به دنبال تجهیزات نساجی و خیاطی بگردید!

چرا گفتم دنبال تجهیزات خیاطی بگردید و نگفتم بخرید! شاید برایتان عجیب باشد ولی بهتر است بدانید با توجه به شرایط کلان ممکن است یافتن آخرین تجهیزات تولید سخت و یا ناممکن باشد. این را با توجه به آنچه در بالا ذکر شد اشاره کردم. اگر قصد تولید لباسهای معمولی و متوسط دارید تجهیزات آن به وفور یافت می‌شود حتی می‌توانید چرخ خیاطی نو نخرید ، زیرا براحتی دست دوم آن نیز پیدا می‌شود.

این مورد به این دلیل ذکر شد که اگر خواستید برای راه اندازی تولیدی پوشاک وارد تولید پوشاک باکیفیت شوید حتما قبلش برای خرید تجهیزات تحقیق کنید که آیا در بازار موجود هست یا خیر.

گام چهارم راه اندازی تولیدی پوشاک : خیاطان ، برشکاران و طراحان حرفه‌ای را پیدا کنید

اگر خودتان خیاط هستید و با اصول برشکاری آشنا هستید که عالیست، ولی اگر تاکنون تجربه خیاطی نداشته‌اید و با اصول برشکاری آشنا نیستید حتما افراد مطلع با این حرفه را پیدا کنید و از آنها مشورت بخواهید. گاهی یک ساده‌انگاری در فرایند تولید باعث می‌شود کلی پارچه حیف شود و آن تنخوری که از یک لباس انتظار دارید محقق نشود.

تنخور یک لباس بسیار مهم است و بسیاری از تولیدی‌ها از الگوهای مختص خودشان استفاده می‌کنند. داشتن الگوی منحصر به فرد مانند فرمول ساخت نوشابه کوکاکولا که باعث تمایز آن با سایر نوشابه‌ها شده است، باعث تمایز شما با سایز تولیدی‌های پوشاک خواهد شد.

حتما خیاطان و برشکاران را پیدا کنید و از آنها مشورت بگیرید.

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک
هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک

گام پنجم از راه اندازی تولیدی لباس : انتخاب مکان مناسب

برای راه اندازی هر کاری نیاز به یک محل مناسب است ، اگر مکانی که قصد راه اندازی تولیدی دارید برای خودتان باشد خیالتان از بابت جابجایی یا افزایش هزینه‌ها مثل رهن یا اجازه راحت است ولی برای اجاره مکان تولید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

قرارداد حداقل دو ساله ببندید، جابجایی تجهیزات خیاطی مثل چرخ ، میز برش ، اتو صنعتی بسیار سخت است ، از سختی آن که بگذریم ، این محل کسب و کار شماست و مشتریان شما را در انجا میشناسند. شوخی نیست ، می‌خواهید کسب و کار بزنید. وقتی می‌خواهید مکانی را برای تولیدی انتخاب کنید نگاهتان بلند مدت باشد ، زیرا بخاطر توجه نکردن به مسائل کوچک باعث می‌شود در آینده دچار مشکلات جدی شوید.

پس حتما همان ابتدا حواستان به نرخ کرایه و قرارداد بلند مدت باشد.

گام ششم در راه اندازی تولیدی پوشاک : تهیه لوازم مورد نیاز

تا اینجا با موارد زیرساختی و اولیه راه اندازی تولیدی پوشاک آشنا شدید، حالا به یکی از مهمترین قسمت‌های یک تولیدی پوشاک وارد می‌شویم.

وقت آن است که وارد مرحله جدی تولید شوید، در این مرحله باید لوازم مورد نیاز تولیدی را تهیه کنید. این مرحله نیاز به سرمایه بالاتری دارد زیرا در این مرحله باید به تهیه لوازمی مثل پارچه، چرخ خیاطی، میز برش ، نخ و سایز چیزها بپردازید.

اگر مایل هستید بدانید بهترین پارچه‌های برای تولید کدام است آن مطالب را بخوانید.

کارگاه تولیدی لباس
کارگاه تولیدی لباس

پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوازم مورد نیاز تولیدی ، ابتدا لیستی از اقلام تهیه کنید و از بین‌شان آنهایی که ضروری نیستند را از لیست خرید خارج کنید. این کار برای کاهش هزینه‌های غیرضروری است ، برای خرید این لوازم می‌توانید کم‌کم و با پیشرفتی که در کار به دست خواهید آورد اقدام به خرید کنید. بهتر است از ابتدا روی تولیدات باکیفیت تمرکز کنید چون کیفیت تولید، راز ماندگاری بسیاری از تولیدهای پوشاک است.

همانطور که در بالا ذکر شد برای تولیدی می‌توانید از چرخ خیاطی‌های دست دوم و کارکرده هم استفاده کنید اما حتما قبل از خرید تست کنید تا از صحت کارکرد چرخ خیاطی مطمئن شوید. سایت‌های زیادی هستند که تجهیزات دست دوم می‌فروشند یا آگهی می‌کنند از بین آنها می‌توانید بهترین چرخ خیاطی را پیدا کنید. برند کاچیران جز برندهای خوب در عرصه تولید چرخ خیاطی‌های خانگی و صنعتی است.

گام هفتم راه اندازی تولیدی پوشاک : دریافت مجوز تولیدی پوشاک

در حال حاضر بسیاری از تولیدی‌های کوچک بصورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند آن هم به این دلیل که راه اندازی تولیدی پوشاک جز کسب و کارهایست که که در یک محل کوچک نیز قابل اجراست.

اما اگر بخواهید یک تولیدی بزرگ با پرسنلی که در آن مشغول به کار هستند داشته باشید یا اگر بخواهید برای واحد تولیدیتان از بانک‌ها وام دریافت کنید، باید مجوز داشته باشید.

مانند هر مجوز دیگری ، دریافت مجوز تولیدی پوشاک دارای یکسری فرایند و ارائه مدارک است. بهترین جا برای کسب اطلاع از نحوه چگونگی دریافت مجور تولید پوشاک ، سایت اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لباس است.

راه اندازی تولیدی پوشاک
راه اندازی تولیدی پوشاک

گام هشتم در راه اندازی تولیدی لباس : فروش لباس‌ها به صورت عمده

همه تلاش تولیدکنندگان اینست تا محصولی که تولید می‌کنند فروخته شود تا از این طریق کسب‌وکار خود را توسعه دهند. روش‌های مرسوم برای فروش لباس بصورت ، فروش به پخش‌کنندگان لباس و عمده فروشان است. بعضی از کارگاه‌های تولید پوشاک با پخش‌کنندگان و عمده‌فروشان قرارداد دارند بطوریکه تولیدکننده بعد از دوخت، لباس‌ها را مستقیما به پخش‌کننده می‌فروشند.

اما روشی دیگری نیز وجود دارد که کمک می‌کند بازار تولیدکنندگان فقط به چند پخش کننده یا عمده‌فروش محدود نشود بلکه بتوانند تولیدات خود را مستقیما و بدون واسطه به دست مصرف کننده برسانند.

سایت‌های عمده فروشی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فروش عمده اینترنتی هستند. سایت عمده فروشی سرصبح به عنوان بزرگترین سایت عمده فروشی ایران بستری فراهم کرده است تا تولیدکنندگان آخرین تولیداتشان را در معرض دید هزاران مشتری بالقوه قرار دهند تا از این طریق امکان فروش بیشتر محصولاتشان به سراسر ایران را تجربه کنند.

اگر شما نیز تولیدی زدید برای فروش فروش لباس‌ها به جمع کسب و کارهای سایت “سرصبح” بپیوندید و از فرصتی که برایتان فراهم شده است رایگان استفاده کنید.

همچنین بخوانید:

نحوه راه اندازی تولیدی لباس

سئوالات رایج

هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک چقدر است؟

هزینه راه اندازی تولیدی لباس با عوامل مختلفی بستگی دارد ، حجم تولید ، کیفیت تولید ، تعداد پرسنل و تجهیزات فقط چند مورد از ده‌ها دلیل برای هزینه راه اندازی تولیدی پوشاک است. هزینه راه اندازی تولید پوشاک از 20 میلیون تا پانصد میلیون میتواند متغیر باشد. کاملا به تصمیم شما و حجم کاری که مد نظر دارید هزینه راه اندازی متغیر می‌شود.

این نکته را به یاد داشته باشید که قیمت چرخ خیاطی‌های خانگی با چرخ‌های صنعتی بسیار متفاوت و قابل قیاس نیست.

هزینه راه اندازی تولیدی جوراب

شما با یک دستگاه جوراب بافی در منزل، توانایی تولید جوراب دارید بدون اینکه بخواهید مکانی برای تولیدی اجاره کنید. هم اکنون دستگاه‌های جوراب بافی بسیاری وجود دارند که قیمتشان بسیار متفاوت است. اما شما می‌توانید با توجه به منابعی که در اختیار دارد دستگاه مورد نظرتان را انتخاب کنید. طبیعتا هزینه راه اندازی تولیدی جوراب ، با کیفیت جوراب رابطه مستقیمی دارد.

اگر بخواهید جوراب‌های روزانه معمولی تولید کنید هزینه راه اندازی آن کمتر از مواقعیست که قصد تولید جوراب‌های فانتزی داشته باشید.

معرفی تجهیزات راه اندازی تولیدی پوشاک

برای تولید هر نوع لباس، چرخ و تجهیزات خاصی مورد نیاز که در ادامه به تجیهزات مورد نیاز برای راه اندازی تولیدی پوشاک اشاره خواهیم کرد.

وسایل غیرتخصصی و عمومی

  • میز اتو
  • میز برش
  • میز و تجهیزات میان کاری مانند قیچی
  • لوازم برش مانند قیچی برقی
  • سبد ( برای انداختن لباس‌ها درون آن بعد از دوخت)
  • میز بسته بندی

وسایل تخصصی

  • چرخ راسته دوز
  • چرخ زیگزال
  • چرخ دکمه و مادگی
  • چرخ میان دوز
  • نوار دوز

به نقل از mehrnews.com

چقدر سود می‌بریم؟

برای اداره کردن یک تولیدی مانتو و به طور کلی پوشاک، به چند نوع حرفه و مهارت احتیاج است. اول از همه به چند نفر طراح نیاز است. این طراح ها می‌توانند به صورت کارمزد یا ماهیانه با تولیدی همکاری کنند. درآمد ماهیانه هر طراح از یک‌‌ونیم تا ۲میلیون تومان متغیر است. برخی از طراحان هم از دور با تولیدی‌ها همکاری می‌کنند و طرح‌های خود را می‌فروشند. هر طرح حدود ۷۰ الی ۱۰۰ هزار تومان می‌ارزد.

برشکار و کمک‌برشکار، خیاط و کمک‌خیاط افراد دیگری هستند که در یک تولیدی پوشاک مشغول به کار هستند. کار برشکار حساس است و معمولا در هر تولیدی یک نفر این مسئولیت را بر عهده دارد. درآمد برشکار اگر حرفه‌ای باشد، از ماهی ۴تا ۵ میلیون تومان شروع می‌شود.

درآمد خیاط هم به دو عامل بستگی دارد: اول سرعت کار است و اینکه خیاط چقدر در کار خود تبحر دارد. بخش بعدی مربوط به سختی کار است. چون مدل های مانتو با هم متفاوت است. گاهی نمونه کار یک مدل کتی ساده است که در هر روز می توان ۲۰ نمونه از  آن را تولید کرد. گاهی کار که یک بارانی است که یقه و مدل آن به گونه ای است که فقط ده عدد از آن را  در روز می توان تولید کرد. کار خیاط هم کارمزدی حساب می‌شود؛ اما معمولا حول‌وحوش دو میلیون تومان است. حقوق کمک برشکارها و کمک خیاط ها هم غالبا توسط خود خیاط ها و برشکارها تعیین می‌شود؛ اما مبتدی‌‌ترین آن‌ها بین ۸۰۰هزار تا یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند.

تجربیات تولیدی لباس
تجربیات تولیدی لباس

درآمد تولیدکننده هم تا حد زیادی به اوضاع بازار و فضای رقابتی بازار دارد؛ اما معمولا این میزان کمتر از سه میلیون تومان در ماه نیست. البته گاهی درآمد دو ماه یک تولیدکننده به 50میلیون هم برسد و ماه‌های دیگر اصلا سودی نداشته باشند و حتی ضرر هم بدهند!

چه کسانی می‌توانند تولیدکننده پوشاک شوند؟

کار تولید فی‌نفسه جذاب است؛ به خصوص برای کسانی که به خلق ابزار و وسایل جدید علاقه‌مند هستند و از آن لذت می‌برند؛ اما به همان میزان یا حتی بیشتر با سختی‌هایی روبه‌رو است. دلالی، کم‌وکاست‌های قانون کار و مشکلات تولیدکننده‌ها با کارگران، تولیدی‌های بدون مجوز، رواج کالاهای وارداتی در بازار و حمایت نشدن از طرف دولت، عمده‌ترین مشکلات تولیدکننده‌های پوشاک است. با تمام دشواری‌ها اگر به کارآفرینی و خلق لباس‌های عید مردم علاقه‌مندید، به این شغل جدی‌تر فکر کنید.

Rate this post
سیماکده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *