پارچه های مخصوص برای مانتو اداری را بشناسید

بهترین پارچه مناسب مانتو اداری

راهنمای کامل پارچه مانتو اداری

مشخصات مانتو اداری

مانتوهای اداری یک مانتو رسمی و سنگین به حساب می آید و امروزه انواع متفاوتی از مانتوهای اداری در بازار عرضه می شوند. این سبک از مانتو ها معمولا افراد را به سمت خود جذب می کنند و باعث می شوند که خانم های ایرانی بسیار شیک تر در محل کارشان نشان داده شوند. این مانتو ها با طراحی که شده است زیبایی و جلوه خاصی به فرد می دهد.

ویژگی خوبی که این مانتو دارد این است که از پارچه های بسیار مناسب و با دوام بالا در دوخت این مانتو ها استفاده می شود که با هر فصل و آب و هوایی تطبیق دارد که این خبر خوبی است. مانتو های اداری را معمولا تمام خانم هایی که شاغل هستند می پوشند و یک مانتو ترند و همیشه و روی مد به حساب می آید.

این مانتو از پارچه های گوناگونی دوخت می شود که ما برای شما مواردی را شرح می دهیم و توضیحات مختصری از هر کدام خواهیم داد. امیدواریم که اطلاعات داده شده بتواند که نیاز های شما را برطرف نماید.

پارچه مناسب مانتو اداری
پارچه مناسب مانتو اداری

انواع پارچه مانتو اداری 

دوخت لباس اداری ممکن است مشکل خیلی ها باشد. برای مثال برای هر شرکت و اداره ای باید همه ی آن ها یک فرم بپوشند و مرتب و منظم آماده کار خود باشند. به همین دلایل معمولا بیشتر شرکت ها برای کارمند های خود فرم و مانتو اداری می دوزند و یا خریداری می کنند.

[irp posts=”9305″ name=”آموزش پارچه شناسی و شناخت انواع پارچه”]

گاهی نیز ممکن است که شرکتی مانتو های اداری را ندوزد و خود فرد مسئولیت این کار را بر دوش دارد و باید حتما با یک مانتو اداری دلخواه به شرکت برود. معمولا به دلیل این که هر شرکت، اداره، سازمان و … قانون خود را دارد، بنابراین  باید در انتخاب مانتو های اداری دقت زیادی کرد.

در اداره ها و شرکت ها، معمولا وسایل های گرمایشی و یا سرمایشی فراهم است؛ به همین دلیل اولین قدم در دوخت مانتو های اداری این است که پارچه مناسبی را انتخاب نمایند که هم در سرما و هم در گرما مناسب کارکنان باشد.

البته بیشتر شرکت های خصوصی سعی می کنند که در تابستان یک مانتو و در زمستان نیز مانتو اداری مخصوص آن فصل را بدوزند تا کارکنان شرکت در لباس خود راحت باشند و به بهترین نحو ممکن بتوانند که کار خود را انجام دهند.طراحی این نوع مانتو ها تقریبا سخت است یعنی باید مانتویی دوخت که هم کارمندان در آن احساس راحتی و خوبی داشته باشند و هم از رنگ و ظاهر خوب مناسبی برخوردار باشد. این نکته بسیار مهمی است که باید آن را رعایت کنید.

برای دوخت مانتو اداری انواع مختلفی پارچه موجود است که باید با برسی آن ها بهترین پارچه را برای خود انتخاب نمایید و از پارچه ای که انتخاب کردید کاملا راضی باشید. هیچ گاه پارچه ای وجود داشته باشد که بی نظیر و محشر باشد. قطعا هر پارچه ای نیز معایبی دارد.

پارچه مناسب مانتو اداری
پارچه مناسب مانتو اداری

بهترین پارچه های مانتویی

اگر بخواهیم پارچه های نخی اداری که مناسب فصل بهار هستند را برایتان معرفی نماییم باید به پارچه های زیر اشاره کنیم :

کتان: یکی دیگر از پارچه­‌های مناسب مانتو اداری که در فصل های گرم می توان آن را پوشید. پارچه کتان است که معمولا برای همه نوع مانتو مورد استفاده قرار می گیرد.مثلا میتوان از این پارچه در دوخت مانتوی مجلسی، اداری، اسپرت، و… استفاده کرد.

به این دلیل که این پارچه هوا را از خود عبود می دهد، پارچه ی مناسب برای فصل بهار و تابستان می باشد. این پارچ که از گیاه کتان ساخته شده است در واقع پارچه گیاهی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد.

پارچه کتان
پارچه کتان

ممکن است که چروک شدن بیش از حد این پارچه شما را کلافه کند و دیگر دوست نداشته باشید که از این پارچه استفاده کنید. اما راه حل این است که پارچه کتان کشی را خریداری کرده تا دیگر با این مشکل روبه رو نشوید.

پارچه کتان معمولا از سه دسته عبارت اند از سبک، مجعدی، ضخیم تشکیل شده است. که شما می توانید در هر فصل،یکی از این جنس پارچه ها را استفاده کنید .اما جنس مجعدی و پیچ خورده ی این پارچه  پر طرفداتر است و معمولا برای دوخت مانتو های اداری و اسپرت استفاده می شود.

فاستونی: این پارچه یکی از بهترین پارچه هایی است که می توان در دوخت مانتو های رسمی و اداری استفاده کرد.این جنس از پارچه تشکیل شده از پنبه، پشم، پلی استر و ویسکوز است. اگر شما هم یک خانم شاغل هستید که به دنبال بهترین پارچه برای مانتو های اداری خود می گردید باید بگوییم که بهترین انتخاب پارچه اداری، می تواند همین پارچه باشد.

پارچه فاستونی
پارچه فاستونی

این پارچه  به دلیل ضخامت برای فصل پاییز و زمستان است. قیمت‌های این پارچه از ارزان تا گران متغیر می باشد و به جنس خوب و بد آن بستگی دارد. مثلا اگر در آن بیشتر از پشم استفاده شود و وزن پارچه را زیاد تر کند باعث گران شدن پارچه می شود و هرچقدر که از الیاف و پلی استر در آن استفاده شده باشد این پارچه ضخامت کمتری خواهد داشت و قیمت ارزان تری نیز دارد.

 

جهت تهیه انواع الگوهای آماده خیاطی سیماکده می تونید رو لینک زیر کلیک کنید:

 

الگو خیاطی

 

کرپ: از نظر ما بهترین پارچه برای دوخت انواع مانتو، پارچه کرپ است که همیشه روی مد بوده و هیچ وقت برای ما قدیمی نمی شود. این پارچه همچنین با داشتن سابقه بسیار خوب و طولانی می تواند گزینه بسیار خوب برای انتخاب باشد.

پارچه کرپ
پارچه کرپ مناسب مانتو اداری

پارچه کرپ انواع گوناگونی دارد که برای هر یک از دوخت مانتو استفاده می شود. اگر مشاهده کنید متوجه خواهید شد که این پارچه در بازارها یکی از پر فروش ترین ها است. این پارچه بسیار با کیفیت است  و می توانید که برای مانتو های اداری از آن استفاده کنید. جنس این پارچه از پشم و ابریشم می باشد.

ترگال: یکی دیگر از پراستفاده ترین پارچه ها در دوخت مانتو های اداری، پارچه ترگال می باشد. پارچه ترگال از رنگ بندی های زیادی برخوردار است اما بهترین رنگ آن در دوخت مانتوهای اداری رنگ مشکی و سرمه ای آن می باشد که بسیار پر مصرف است و تقریبا تمامی شرکت ها از این پارچه استفاده می کنند..
شده است که شما مانتو های اداری را دیده باشید و با خودتان بگویید چقدر خوب دوخته شده و  ایستادگی بسیار خوبی دارد؟ به خاطر این است که این نوع مانتو ها از پارچه ترگال برای دوخت استفاده می کنند

پارچه ترگال
پارچه ترگال

دوخت مانتوها با پارچه ترگال انگال بسیار شیک و خوش دوخت در می آیند و با پوشید آن می توانید احساس مرغوبیت و کیفیت خوب آن را متوجه شوید. این پارچه ها جنس ساده و نرمی دارند که تنوع رنگی بسیاری دارند.

با توجه به این کیفیت خوبی که پارچه ترگال دارد قیمتش بسیار منصفانه می باشد.

و خیلی از پارچه های دیگر که باید گفت، اما مطلب بسیار زیاد و خسته کننده می شود. پس بهتره  است که این پارچه ها را در ذهن خود به عنوان پارچه اداری مد نظر داشته باشید. این پارچه هایی هستند که مورد استفاده در مانتو های اداری قرار می گیرند که مهم ترین و پر مصرف ترین پارچه در دوخت مانتو اداری، مانتو ترگال و فاستونی می باشد.

به دلیل این که پارچه ترگال خصوصیاتی از نظیر وزن سبک، خنکی و راحتی، لطافت و رنگ ثابت را دارا می باشد. باید بگوییم که که برای دوخت مانتو های اداری در فصل بهار و تابستان بسیار مناسب می باشد.

پارچه فاستونی نیز همینطور به  خاطر ویژگی های خوبی که دارد مناسب برای دوخت فرم های اداری می باشد. گاها ازآن برای دوخت کت و دامن ها نیز استفاده می کنند..

چه ویژگی های را باید مد نظر داشته باشیم تا مانتو های اداری را بخریم؟

وقتی وارد یک شرکت شوید و ببینید که همگی از یک دست فرم و مانتو اداری استفاده میکنند و اگر هم لوگوی شرکت نیز روی لباس باشد که چه بهتر، شما سریعا می توانید کسانی که در آنجا کار می کنند را بشناسید و متوجه شوید که چه کسانی کارمندان این شرکت ها و یا اداره ها هستند.

حال برای انتخاب مانتو های اداری و خرید آن ها شما باید متوجه باشید که آن مانتو، جنسی مناسب با فصل و هوای آن دوره دارد. شما باید بدانید که چه پارچه هایی برای دوخت مانتو های اداری به کار می رود و سعی کنید که از همان پارچه ها استفاده کنید.

سعی کنید که رنگ هایی که بسیار به چشم می آیند و می درخشند استفاده نکنید زیرا این کار باعث جلب توجه دیگران به سوی شما می شود و همچنین چنین لباس هایی برای مکان های کاری اصلا مناسب نمی باشد.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که شیک بودن در یک محیط کاری تنها با خرید مانتو فرم گران و طرح های بیخود و عجیب انجام نمی شود.گاهی شما حتی با پوشیدن یک مانتو اداری ساده، با رنگ تیره و مناسب و رعایت اصول و قوانین آن مکان می توانید که به راحتی شیک پوش بوده است.

 

انتخاب مانتو اداری

مطلبی که من میخوام دربارش صحبت کنم این است که تاثیر مانتوهای اداری بر روی افراد و سازمان چطور؟ یعنی اصلا فرقی داره که شما یک مانتو اداری بپوشید یا برید که یک مانتو اسپرت را بپوشید.

مسئله اینه که شرایط مطلوبی رو ایجاد می کند؟ باید بگوییم که بله وقتی شما، مانتو اداری خود را از نظر جنس، رنگ  و پارچه انتخاب می نمایید. درواقع با انتخاب های مناسب باعث جذب افراد می شوید و این کار می تواند باعث جذب افراد شود.

با پوشیدن لباس محل کارتان در واقع یک انرژی مثبت ایجاد می کنید. همچنین در استفاده از مانتو های اداری می توانید از مزیت های بسیار خوبی نیز برخوردار باشید. برای مثال خیلی از خانم ها علاقمند هستند که با دیگران از نظر لباس و مدل مو و… رقابت کنند و وقت خود را صرفا جهت این کارهای بیهوده صرف می کنند؛ که اگر در اداره ها چنین اتفاقاتی رخ دهد همانطور که نظم را بر هم می زند باعث دعوا و شلوغی می شود.

پارچه مناسب مانتو اداری
بهترین پارچه مانتو اداری

پس انتخاب مانتو های اداری بسیار مفید بوده و می تواند از دعواهای این چنینی نیز جلوگیری کند وباعث تمرکز بالای خانم های کارمند می شود. موضوع دیگری که می توان به آن اشاره کرد که این چنین لباس هایی نشان می دهد که در هر کاری بسته بر عوامل متفاوت باید لباس مخصوص را پوشید و فرهنگسازی سالمی را انجام داد.

مسئله دیگر این است که اگر شما به محیط هایی به روید که هر کارمندی لباس و مانتو مناسب با علایق خود را پوشیده باشد. این نشان دهنده اختلاف های طبقاتی و اقتصاد نیز می باشد. استفاده از مانتو اداری می تواند برای پرسنل های خانم به عنوان یه ابزار برای معرفی و تبلیغات باشد.

پارچه های اداری را از کجا باید خریداری کرد؟

خرید پارچه اداری در کلیه بازار ها و پارچه فروشی ها یافت می شود. اگر نیز برایتان سخت است که خودتان حضوری برای خرید این نوع پارچه ها اقدام نمایید می توانید که از طریق سایت ها گوناگون خرید اینترنتی خود را انجام دهید.

انواع پارچه های اداری را برای شما در مطلب بیان کردیم کافی است که شما اسم پارچه ای که می خواهید از آن استفاده کنید در مانتوهایتان را بلد باشید. تا گمراه نشوید. معمولا نیز تولیدی ها و کارخانه های پاچه فروشی، قیمت های ارزان تری نسب به مکان های دیگر به شما می دهند.

قیمت پارچه های اداری به چه عواملی بستگی دارد:

قیمت پارچه اداری متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد.

دلایل متفاوتی می تواند که بر روی قیمت پارچه شما تاثیر بگذارد. یکی از موارد مهم آن، جنس پارچه است. اگر جنس پارچه تان خوب نباشد و از مواد زائد و… در آن استفاده شده باشد؛ قطعا که شما قیمت ارزان تری باید برای آن پارچه پرداخت کنید و این مورد برعکس نیز عمل می کند.

دلیل دیگر که بر روی قیمت های پارچه اداری اثر می گذارد، رنگ بندی های آن است. به دلیل این که معمولا در مانتو های اداری از رنگ مشکی و سرمه ای استفاده می کنند این رنگ از پارچه ها نیز گران تر از سایر رنگ ها است.

پارچه های اداری از قیمت های متفاوتی نرخ گذاری می شوند که به دلیل متغیر بودن قیمت ها نمی توانیم که قیمت دقیقی برای شما بگوییم.

پیشنهاد مطالعه:

انواع پارچه پیراهنی (مردانه و زنانه)

4.2/5 - (4 امتیاز)
کلیدواژه : پارچه
سیماکده
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *