خوردن غذاهای آماده

خوردن غذاهای آماده

خوردن غذاهای آماده

خوردن غذاهای آماده

خوردن غذاهای آماده:نارسایی و مشکل غذایی ،غذاهای آماده فقط انرژی بالای آنها نیست . وجود چربی زیاد در این مواد غذایی ، باعث افزایش کلسترول خون می شود . حتی اگر غذا سرخ نشده باشد ،منبع اصلی تولید انرژی بسیاری از آنها چربی است.

کمبود فیبر خام و املاحی مثل آهن ، ویتامین A ، B ، C کمپلکس از دیگر مشکلات این غذاها می باشد . غذاهایی مثل همبرگر ، ساندویچ و پیزا و نیز سس هایی که همراه با انها سرو می شود ، مقدار زیادی نمک دارند ، بطوری که مقدار آن در هر وعده به بیش از یک گرم میرسد که این میزان نسبت به مقدار پیشنهادی متخصصان تغذیه زیاداست.

خوردن غذاهای آماده
خوردن غذاهای آماده

خوردن غذاهای آماده

چند توصیه ی مفید

1- سس مایونز و پنیر ممنوع :

گوشت و سوسیس های موجود در همبرگر و انواع ساندویچ در روغن های اشباع شده (جامد) سرخ

  می شوند و حاوی چربی زیادی هستند. سس مایونز و پنیر پیتزا نیز مملو از چربی اضافی می باشند.

بنابراین اگر نمی توانید از این دسته از ساندویچ ها دل بكنید، حداقل آنها را با خیارشور،

گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی  كه چربی اضافه ندارند، مصرف كنید.

2- درود بر گوشت كبابی :

گوشت هایی كه در روغن كاملاً سرخ شده اند و به اصطلاح روغن از آنها می چكد را كمتر میل كنید

و سعی كنید از انواع همبرگر و ساندویچ هایی كه در آنها گوشت كبابی وجود دارد استفاده كنید.

3- سالاد نبین چه ریزه:

 اكثر ما عادت كرده ایم كه سالاد را در كنار غذا میل كنیم، ولی سالاد هایی كه در آنها از انواع

سبزیجات مانند كاهو، هویج  و نیز غلاتی مانند ذرت  پخته شور یا شیرین استفاده شده است

می توانند جای یك وعده غذایی را بگیرند.

امتیاز
به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[0امتیاز از مجموع]

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

*

code