چند توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران

چند توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران

چند توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران

چند توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران:در روزی که می خواهید یک فعالیت ورزشی شدید انجام دهید ، چربی یا پروتئین زیاد مصرف نکنید چون به کلیه و کبد شما فشار زیادی وارد می شود و هضم این مواد هم سخت تر از کربوهیدرات است.

_در زمان فعالیت ورزشی ، بیشتر کربوهیدرات مصرف کنید.

_غذا را ۳-۴ ساعت و مایعات را ۲-۳ ساعت قبل از شروع ورزش مصرف کنید

_غذای سرخ شده مصرف نکنید

_یک ساعت مانده به فعالیت ورزشی غذا یا نوشیدنی شیرین مصرف ننمایید.

_بعضی از ورزشکاران زن ممکن است دچار آهن شوند از این رو لازم است برای پیشگیری از کم خونی ، غذای غنی از آهن مانند حبوبات ، گوشت قرمز ، اسفناج و … مصرف کنید.

_میزان چربی بدن ورزشکاران مرد نباید زیر ۵-۷ درصد و ورزشکاران زن زیر ۱۴ درصد وزن بدن برسد.

توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران
توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران

چند توصیه ی تغذیه ای به ورزشکاران

اگر به اجبار در خارج از منزل غذا می خورید به موارد زیر توجه کنید :

۱) برای ورزشکاران ساندویچ توصیه نمی شود ؛ زیرا مقدار انرژی آن کافی نیست و از نظر مواد مغذی نیز نامتعادل است .

۲) در مصرف غذاهای رستورانی ، از خوردن غذاهای خیلی چرب و با هضم مشکل ( سرخ شده ، دارای سس و … ) خودداری کنید .

۳) سبزی ها آب پز باشد .

۴) پنیر کاملا عمل آوری شده باشد .

۵) میوه ها به صورت تازه و خام یا کمپوت باشد .

۶) سبزی های خشک مصرف شود .

۷) گوشت کباب شده یا فرپخت یا بخارپز بدون سس مصرف شود .

۸) ماهی کباب شده یا فرپخت ، بخارپز یا آب پز بدون سس مصرف شود . در صورت نبودن رستوران در محل کار ، غذا را از منزل با خود ببرید . برای بردن غذا می توانید از ظروف ایزومتریک که از سرد شدن غذا جلوگیری می کنند ، استفاده کنید .

۹) غذای آماده را با خود ببرید و در محل کار گرم کنید .

۱۰) مواد غذایی آماده را سرد مصرف کنید . کباب ، تخم مرغ آب پز ، سبزی های سبز یا سیب زمینی با سرکه را سرد مصرف کنید .

 

امتیاز
به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[0امتیاز از مجموع]

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

*

code