تغذیه ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران:یکی از مهم ترین مسائل ورزشکاران ، داشتن یک رژیم غذایی صحیح و متعادل است که بتواند علاوه بر تامین نیازهای غذایی ، کارایی و توان جسمی فرد را افزایش داده و بر قدرت بدنی بیافزاید . ورزشکارانی که به اندازه کافی مایعات مینوشند و یک رژیم غذایی متعادل دریافت می کنند ، می توانند از حداکثر توان خود در رقابت های ورزشی استفاده کنند . نیاز بدن انسان به مایعات و انرژی که از طریق مصرف مواد غذایی تامین می شود بر حسب سن ، جثه ، وضعیت بدنی و نوع ورزشی که انجام می دهند متفاوت است و این نیاز باید بر حسب شرایط به طور مناسب تعدیل شود.

تغذیه ورزشکاران
تغذیه ورزشکاران

تغذیه ورزشکاران

  • در روزی که میخواهید یک فعالیت ورزشی شدید انجام بدهید چربی یا پروتئین زیاد مصرف نکنید چون به کلیه و کبد شما فشار زیادی وارد میشود و هضم این مواد هم سخت تر از کربوهیدرات است
  • در روز فعالیت ورزشی بیشتر کربوهیدرات مصرف کنید
  • غدا را 4-3 ساعت و مایعات را 3-2 ساعت قبل از شروع فعالیت ورزشی مصرف کنید
  • غذای سرخ شده مصرف نکنید
  • در یک ساعت مانده به فعالیت ورزشی غذا یا نوشیدنی شیرین مصرف نکنید
  •  1-2 ساعت قبل از شروع ورزش 3 لیوان آب مصرف کنید و یک لیوان هم 30-15 دقیقه قبل از آن و سپس در حین ورزش هم نصف لیوان تا یک لیوان آب هر 20-10 دقیقه مصرف کنید.

    تغذیه ورزشکاران

امتیاز
به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[0امتیاز از مجموع]

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

*

code