فواید خوردن صبحانه برای دانش آموزان

فواید خوردن صبحانه

فواید خوردن صبحانه برای دانش آموزان

فواید خوردن صبحانه برای دانش آموزان

فواید خوردن صبحانه برای دانش آموزان:در این مطلب از سیماکده قصد داریم در رابطه با وعده ای صحبت کنیم که اکثر افراد به راحتی از خیر خوردن آن می گذرند. دانش آموزان از افرادی هستند که باید این وعده غذایی را به طور کامل بخورند ، زیرا فعالیت های ذهنی آنها در مدرسه نیاز مند انرژی است.

در میان وعده های غذایی ، صبحانه اهمیت و جایگاه ویژه ای دارد به طوری که شاید بتوان گفت صبحانه مهم ترین وعده غذایی است و نقش حیاتی در سلامتی انسان ایفا می کند.

مطالعات دهه ی اخیر نشان داده است که تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان موثر است و نخوردن صبحانه می تواند اثرات منفی در یادگیری انها داشته باشد . در شرایط ناشتایی کوتاه مدت طبیعی ،گلوکز خون در سطحی ثابت نگه داشته می شود که به عملکرد طبیعی مغز آسیب وارد نشود و اگر مدت زمان ناشتایی طولانی تر باشد ، نگهداری قند خون در سطحی که کغز قادر به فعالیت طبیعی خود باشد ، دشوارتر و یادگیری و تمرکز حواس را مختل می کند.

فواید خوردن صبحانه برای دانش آموزان

علاوه بر این ، طبق بررسی های انجام شده ، کودکانی که از خوردن صبحانه امتناع می کنند

در انجام تکالیف ریاضی کارایی کمتری دارند و قدرت خلاقیت و ابتکار آنها کاهش میابد .

نخوردن صبحانه در صورتی که تداوم یابد و به عادت تبدیل شود ، علاوه بر عوارض گفته شده ،

موجب  کمبود دریافت مواد مغذی روزانه مورد نیاز فرد می شود که در وعده های دیگر جایگزین نخواهد شد

و در نتیجه کمبود کالری ، ویتامین ها و املاح را در پی خواهد داشت.

بنابرین دانش آموزانی که هرروز صبحانه می خورند و سر کلاس حاضر می شوند در یادگیری مطالب

از همکلاسان خود که صبحانه نخورده اند پیش می افتند. این دانش آموزن در ساعت ورزشی

و تفریح انرژی بیشتری نسبت به بقیه دارند و در امتحان درسی خود موفق ترند و تمرکز ذهنی آنها در کلاس درس بالاست .

فواید خوردن صبحانه
فواید خوردن صبحانه

فواید خوردن صبحانه:

علاوه بر این ،خوردن صبحانه فرد را از کسالت و خواب آلودگی دور میکند و باعث نشاط و شادابی فرد می شود .

دانش آموزانی که هرروز صبحانه می خورند ، خوش خلق تر ، سرحال تر و پر انرژی تر هستند.

برای اینکه کودکان سنین مدرسه ، اشتهای کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند باید شام

را در ساعات ابتدایی شب صرف کنند و حتی الامکان شب ها در ساعات معینی بخوابند

تا صبح وقت کافی برای خوردن صبحانه داشته باشند .

اگر والدین صبحانه را به عنوان یک وعده غذایی مهم تلقی کنند و هرروز همه ی اعضای خانواده

با هم صبحانه بخورند ، کودکان تمایا بیشتری به خوردن صبحانه خواهند داشت .

غذاهایی مانند فرنی ، شیربرنج ، حلیم و عدسی اغلب مورد علاقه کودکان دراین سنین است

واز ارزش غذایی بالایی برخوردارند . غذاهایی از قبیل نان ، پنیر و گردو ، نان  و تخم

مرغ ، نان ،کره و مربا ، کره و خرما همراه بایک لیوان شیر یک صبحانه سالم و مغذی برای کودکان سنین مدرسه است.

امتیاز
به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[0امتیاز از مجموع]

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

*

code