رژیم غذایی مناسب پسردار شدن

پسردار شدن

رژیم غذایی مناسب پسردار شدن

رژیم غذایی مناسب پسردار شدن

پسردار شدن

این رژِم نیز باید از ۲ تا ۳ ماه قبل از بارداری زیر نظر متخصص تغذیه و تا زمان مثبت شدن تست بارداری رعایت شود و حاوی مقادیر بالای پتاسیم و سدیم و عاری از کلسیم و منیزیم باشد .

علاوه بر این ، مصرف انواع لبنیات را زیر نظر متخصص تغذیه به حداقل برسانید در غذاهایتان از میزان مجاز نمک استفاده کنید . حبوبات مصرفی را افزایش دهید از میوه های خشک با پتاسیم بالا همچون انجیر خشک ، خرما ، برگه زردالو ، آلو بخارای خشک و کشمش استفاده کنید

غذاهای شیرین و بدون کافئین همچون عسل ، نبات و آبنبات به افزایش تحرک اسپرم  کمک کرده و احتمال پسردار شدن را بالا میبرد .

نکته اینکه رژیم غذایی باید به نحوی انتخاب شود که نه تنها باعث بالا رفتن ماده معدنی مورد نظر شود بلکه مقدار املاحی را که باعث جذب اسپرماتوزوئید جنسیت مخالف جنین مورد نظر می شود ، در خون کاهش دهد .

اگرچه متخصصان تغذیه و زنان و زایمان معتقدند که تاثیر رژیم غذایی بر جنسیت جنین هنوز در پرده ای از ابهام است و نمی شود خیلی روی آن حساب کرد، اما توصیه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند با غنی کردن برنامه غذایی تان از بعضی یون های غذایی ماند کلسیم، سدیم، پتاسیم و… احتمال پسر یا دختر دار بودن خود را افزایش و کاهش دهید.

پسردار شدن
رژیم غذایی مناسب پسردار شدن

از کی شروع کنیم؟

هفته تا یک ماه قبل از اینکه برای باردار شدن اقدام کنید باید رعایت برنامه غذایی ویژه پسردار شدن را شروع کرده باشید. بعضی ها توصیه می کنند که زن و مرد همزمان با هم این رژیم را بگیرند. ولی به نظر نمی رسد همکاری پدر در رعایت برنامه غذایی چون پشتیبانی روانی از مادر، تاثیر دیگری بر جنسیت جنین داشته باشد.

تا کی ادامه بدهیم؟

رژیم غذایی پسر دار شدن از یک ماه قبل از تلاش برای باردار شدن تا 6 ماه بعد قابل انجام است

و اگر در این مدت باردار نشوید باید برنامه غذایی را قطع کنید وگرنه ممکن است

به دلیل حذف لبنیات و بعخی میوه ها و سبزیجات دچار کمبود مواد معدنی و ویتامین شوید.

پسر می خواهید؟ کالری برنامه غذایی خود را بالا ببرید

اولین قدم در رعایت برنامه غذایی پسردار شدن این است که کالری دریافتی روزانه خود را افزایش دهید.

مطالعات نشان داده است که داشتمن رژیم غذایی کم کالری می تواند منجر به دختر شدن جنین شما شود.

البته یادتان باشد که قرار نیست با اضافه کردن هله و هوله، شیرینی و فست فود برنامه غذایی تان را پرکالری کنید

بلکه باید سراغ غلات صبحانه، کره بادام زمینی و… که انرژی زیادی دارند بروید.

پسر می خواهید؟ مصرف سدیم و پتاسیم را بالا ببرید

غنی کردن رژیم غذایی مادر با غذاهایی که حاوی سدیم و پتاسیم هستند باعث می شود

که احتمال پسر شدن جنین هم بیشتر شود. مصرف نان و غلات، حبوبات، اغلب میوه و سبزی ها،

روغن و گوشت در این برنامه غذایی منعی ندارد اما باید دور لبنیات را که سرشار از کلسیم است

خط کشیده و میگو، اسفناج، لوبیاسبز، کاهو، شکلات را خط کشیده و تخم مرغ را نیز محدود کند.

بد نیست بدانید که هلو و زردآلو، گیلاس، گلابی، سیب، آلو، آناناس، انبه و… جزو میوه هایی است

که باید به وفور در برنامه غذایی تان وجود داشته باشد تا پسر دار شوید.

پسر می خواهید؟ رژیمتان را نمکی کنید

برنامه غذایی «ون دو کار» که توسط فرانسوی ها ابداع شده  مشهورترین برنامه غذایی برای تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری است.

بر اساس دستورالعمل های این برنامه غذایی باید مصرف نمک را به صورت روزانه افزایش دهید.

خیارشور، اسنک های شور و… راه های افزایش دریافت بیشتر سدیم در طی روز است.

البته بهتر است در اجرای این توصیه خیلی پافشاری نکنید و به سرعت به برنامه

معمولتان باز گردید وگرنه ممکن است دچار پرفشاری خون شوید.

امتیاز
به این مقاله چند ستاره میدهید؟
[4امتیاز از مجموع]

درباره نویسنده

ارسال دیدگاه

*

code