طرز تهیه مربای به خوشرنگ و نکات کلیدی در تهیه مربا

تهیه مربای به

طرز تهیه مربای به خوشرنگ و نکات کلیدی در تهیه مربا

طرز تهیه مربای به خوشرنگ و نکات کلیدی در تهیه مربا

طرز تهیه مربای به خوشرنگ و نکات کلیدی در تهیه:مربابرای تهیه مربای به خوشرنگ توصیه می‌شود از ظروف مسی استفاده کنید. در ادامه با نکات کلیدی در تهیه مربا، خواص به و دانه به آشنا خواهیم شد.

تهیه مربای به خوشرنگ نیاز به فوت و فن پیچیده‌ای نخواهد داشت، تنها با رعایت کردن چند نکته مربای به خوشرنگ خانگی خود را تهیه نمایید.

همچنین شما می‌توانید با میکس کردن به و اضافه کردن 2 ورق ژلاتین به مواد زیر به راحتی مارمالاد به تهیه نمایید. برای این منظور می‌بایست ورق ژلاتینی را در آب سرد نرم کنید و سپس به مواد اضافه کنید تا با گرمی خود مارمالاد در آن حل شود و در نهایت به مدت طولانی در فریزر نگه‌داری نمایید.

مواد لازم جهت تهیه مربای به

میوه به

1 کیلو‌گرم

شکر

1 کیلو‌گرم

آب‌لیمو تازه

1 قاشق چایخوری

هل، گلاب

به میزان دلخواه

گردو خرد‌شده

به میزان لازم

طرز تهیه مربای به

  1. برای تهیه مربای به، ابتدا پس از شستشو و خشک کردن، به را به سایز دلخواه برش بزنید و درون ظرف مسی تا حدی که آب روی به‌ها را بگیرد روی آن آب بریزید و به مدت تقریبی 20 دقیقه بپزید. توجه داشته باشید که به‌ها نباید له شوند.
  2. سپس شکر را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید تا با حرارت ملایم حدود 3 تا 4 ساعت بسته به ضخامت به‌ها بپزید.
  3. برای چاشنی این مربا بسته به ذائقه خود از دانه‌های هل و یا گلاب می‌توانید بهره ببرید. همچنین استفاده از گردوی خرد‌شده در ساختار این مربا بسیار مطلوب خواهد بود.
  4. برای فهمیدن این نکته که آیا شربت مربا به اندازه کافی قوام آمده است یا خیر می‌توانید یک قطره از شربت را داخل آب سرد بریزید، اگر تا ته لیوان رسید و از هم باز نشد یعنی شهد از قوام کافی برخوردار است.
  5. اگر رنگ مربا به رنگ دلخواهتان نزدیک بود ولی شربت آن به حد کافی قوام نداشت، می‌بایست در قابلمه حاوی مربا را باز کنید و اجازه دهید با حرارت متوسط آب اضافی آن تبخیر شود.
  6. در نهایت زمانی که شربت مربا قوام آمد و رنگ آن قرمز رنگ شد از یک قاشق چایخوری آب‌لیموی تازه و یا 1/8 قاشق چایخوری جوهر‌لیمو برای جلوگیری از شکرک زدن مربا استفاده نمایید. توجه داشته باشید که جوشیدن بیش از حد باعث شکرک زدن مربا خواهد شد.
  7. وقتی مربا پخته شد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید و توجه داشته باشید که ظرف کاملاً پر شود. سپس در ظروف را بگذارید و آن‌ها را برعکس کنید تا هوا خارج و در آن محکم بسته شود. بعد از خنک شدن، ظرف مربا را در یخچال بگذارید.

طرز تهیه مربای به

نکاتی که در هنگام تهیه مربا باید بدانید:

  • برای آنکه مربا کیفیت بهتری پیدا کند، بهتر است شکر را چند ساعت (تقریباً ۱۰ ساعت) با تکه‌های میوه مخلوط کنید. به این مرحله شکرپاش کردن گفته می‌شود که برای بسیاری از مرباها از جمله مربای به کاربرد دارد.
  • هرگز برای ترد شدن تکه‌های میوه، از آب آهک استفاده نکنید زیرا مصرف چنین مرباهایی برای افراد، به خصوص کودکان و زنان باردار خطرناک است.
  • برای تهیه مربای به می‌توانید از به رنده شده، خلال شده و یا خرد‌شده استفاده نمایید. همچنین می‌توانید بسته به سلیقه خود از قالب‌های آلومینیومی و یا فشاری برای ایجاد طرح‌های مختلف استفاده کنید.
  • پوست کندن به برای تهیه مربا کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.
  • بهترین انتخاب برای پخت مربای به، استفاده از ظروف مسی می‌باشد. استفاده از ظروف مسی در تهیه مربای به ارتباط مستقیم با کیفیت و رنگ بهتر مربا خواهد داشت. همچنین استفاده از دم‌کنی در پخت این مربا نتیجه‌ای مطلوب خواهد داشت.
  • برای هم‌زدن مربا بهتر است از قاشق چوبی و یا استیل استفاده نمایید.
طرز تهیه مربای به
طرز تهیه مربای به

درباره میوه بهشتی به چه می‌دانید؟

  • اگر میوه به نرسیده باشد، با قرار دادن آن در دمای اتاق میوه به رنگ زرد در می‌آید و بو‌دار می‌شود.
  • حال اگر می‌خواهید میوه به رسیده را چند روز نگه دارید، آن را در یخچال قرار دهید، ولی به را کنارسیب یا گلابی نگذارید، زیرا ممکن است بوی خوش آن بر روی میوه‌های دیگر اثر بگذارد.
  • به تقویت‌کننده قلب است.
  • از بین برنده بوی بد دهان است.
  • ادرار آور است.
  • نرم کنندهسینهاست.
  • مقوی معده و دستگاه هاضمه است.
  • قابض است.
  • خونریزی از رحم را متوقف می‌کند.
  • برای هضم غذا مفید است.

مواد مغذی موجود در به

  • میوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم، قند و ویتامین C می‌باشد. این میوه فاقد چربی است.
  • به طور کلی، یک عدد میوه به با وزن 92 گرم، دارای 52 کیلو کالری، 0/37گرم پروتئین، 0/09گرم چربی، 14/08گرم کربوهیدرات، 1/7گرم فیبر و 0 میلی گرم کلسترول می‌باشد. بیشترین املاح موجود در به، پتاسیم و فسفر و کمترین آنها روی است. بیشترین ویتامین‌ها در به، ویتامین C و بعد از آن ویتامین A می‌باشد.

خواص دانه به

  • سرفه را برطرف می‌کند.
  • جویدن دانه به برای تقویت نیروی جنسی مفید است.
  • لعاب به دانه را روی زخم‌ها و سوختگی‌ها بگذارید تا باعث شفای سریع آن‌ها شود.
  • آفتاب سوختگی را با مالیدن لعاب به‌دانه بر روی پوست درمان کنید.
  • اسهال خونی و ساده را درمان می‌کند.
  • برای درمان جراحات گلو موثر است.
  • برای درمان تورم‌های داخلی بدن مفید است.
  • برای التیام ترک پوست دست و بدن، نوکسینه ، لب و بواسیر لعاب به‌دانه را روی موضع بمالید.
  • برای درمان خشکی زبان و دهان مفید است.
 طرز تهیه مربای به
گروه آشپزی ستاره

درباره نویسنده