طرز تهیه بستنی یخی رژیمی

طرز تهیه بستنی یخی رژیمی

طرز تهیه بستنی یخی رژیمی:

یکی از خوراکی‌های ویژه فصل گرما استفاده از بستنی‌های میوه‌ای است که مملو از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف است
که به دلیل قند کم موجود در آنها همه نوع از گروه‌ها می‌توانند آن را در این فصل مصرف کنند.
افراد می‌توانند در فصل گرما و با استفاده از میوه هایی مانند توت فرنگی، شاه توت، تمشک و هلو بستنی‌های خانگی
یا اسموتی میوه‌ای بسازید و آن را در زمان گرما به صورت خنک بنوشید.
در زیر طرز تهیه اسموتی توت فرنگی تازه خانگی را آموزش می‌دهیم:
 ۲ /۱ فنجان آب لیمو
 ۲ /۱ فنجان شکر
 ۲ / ۱ فنجان توت فرنگی
تکه‌های توت فرنگی تازه در آب لیمو و شکر مخلوط و آن را هم می‌زنید و سپس در خمیر مخصوص اسموتی و یا آیس پک قاطی می‌کنید و سپس این مخلوط را در ظرفی ریخته و داخل فریزر می‌گذارید و پس از یخ بستن می‌توانید آن را مصرف کنید.
آیس پک میوه‌ای
این نوع بستنی یخی حاوی املاح و مواد معدنی و همچنین مواد مقذی است و بستنی خوبی برای فصل گرما محسوب می‌شود و بسیاری از مواد قندی مضر در ترکیبات آن وجود ندارد.
 ۱- چند تیکه کیوی
 ۲-  ۲ /۱ فنجان شکر
 ۳-  ۲ /۱ فنجان آب لیمو
 ۴- یک پیمانه آب

طرز تهیه آیس پک میوه‌ای بدین صورت است:

تکه‌های میوه را در یک ظرفی ریخته سپس آب لیمو و فنجان را درون ظرف می‌ریزیم و سپس با مایع مخصوص که برای بستنی و یا اسموتی است مواد داخل ظرف را مخلوط و سپس ماده بدست آمده را داخل فریزر گذاشته تا تبدیل به بستنی یخی شود.
منبع: onegoodthingbyjillee.com
انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید