مواد غذایی مفید و موثر برای تقویت رشد و سلامت موها

مواد غذایی مفید و موثر برای تقویت رشد و سلامت موها

تقویت رشد و سلامت موها

مصرف آووکادو برای سلامت موها

این میوه خوشمزه که می‌تواند در پخت هر غذایی به کار رود، سرشار از مواد مغذی مختلفی است که برای سلامت موها ضروری هستند.آووکادوها، غنی از اسیدهای چرب سالم، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی هستند که می‌تواند موهای شما را از داخل (ریشه تا نوک) بهبود بخشد.مواد مغذی موجود در آووکادو از جمله ویتامین ای، می‌تواند به تحریک رشد موها کمک کرده و همچنین، از ریزش آن جلوگیری نماید.

آووکادو برای تقویت مومصرف نارگیل برای رشد و تقویت موها

نارگیل‌ها سرشار از ویتامین ب، ویتامین ث، و ویتامین ای هستند.

آن‌ها همچنین دارای مقادیر بالایی از یک اسید چرب به نام اسید لوریک هستند که می‌تواند به رشد مو کمک کند.

خوردن نارگیل همچنین ممکن است در کاهش گرسنگی و بهبود سوخت و ساز بدن موثر باشد.

نارگیل سلامت مومصرف چربی ماهی برای داشتن موهای پرحجم

مصرف روغن ماهی به طور منظم می‌تواند مزایای زیادی برای موهایتان داشته باشد.

ماهی سالمون یا قزل آلا، ساردین و ماهی خال خالی، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ سالم می‌باشند.

این اسیدهای چرب نه تنها برای کاهش خطر بیماری قلبی مفید هستند، بلکه موها را نیز براق و پر حجم نگاه می‌دارند.
ماهی قزل آلا، منبع بسیار خوبی از مواد مغذی مورد نیاز برای دستیابی به موهای سالم است.

اسیدهای چرب امگا ۳ می-توانند به آبرسانی به فولیکول‌های موی شما (برای رشد بیشتر آنها) کمک کنند.

همچنین، پروتئین و بیوتین موجود در این اسیدهای چرب می‌تواند به تقویت ریشه موها کمک کرده و از شکستگی آنها جلوگیری نماید.

مصرف چربی ماهی برای داشتن موهای پرحجممصرف بذر چیا برای رشد و تقویت موها

امروزه بذر یا تخم چیا، محبوبیت و رواج بالایی در صنعت بهداشت و درمان به دست آورده است.این دانه‌ها سرشار از پروتئین، پتاسیم، کلسیم، فیبر، روی، و مواد مغذی ضروری مختلفی بوده، و از خواص درمانی متعددی از جمله کمک به بهبود پوست و ناخن‌های شما برخوردار می‌باشند.این دانه‌ها نیز مانند ماهی‌های چرب، یک منبع (گیاهی) از اسیدهای چرب امگا ۳ (یک ماده مغذی ضروری برای داشتن موهایی سالم و براق) به شمار می‌روند.

بذر چیا برای سلامت و رشد مو هامصرف توت فرنگی برای سلامت موها

یک فنجان توت فرنگی، حاوی مقدار باورنکردنی ۸۴٫۷ میلی گرم ویتامین ث می‌باشد.این مقدار بسیار بیشتر از ویتامین ث موجود در یک پرتقال است. بنابراین، توت فرنگی می‌تواند با سرماخوردگی مبارزه کرده، سلامت قلب را بهبود داده، و در عین حال به شما در رسیدن به اهدافتان برای برخورداری از موهای سالم کمک کند.از آنجایی که ویتامین ث، بخش بسیار مهمی از تولید کلاژن به شمار می‌رود، پس بهتر است با مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین، از دریافت مقدار مورد نیازی از آن مطمئن شوید.

توت فرنگیلوبیای سیاه برای سلامت موها

این ماده غذایی ارزان، سرشار از فیبر بوده، و منبع بسیار خوبی از پروتئین گیاهی به شمار می‌رود.پروتئین گیاهی، می‌تواند فواید عمده‌ای برای سلامتی قلب، استخوان‌ها، سیستم گوارشی، و البته موهای شما داشته باشد.این لوبیاها، از مقادیر بالایی از پروتئین و آهن برخوردار بوده، و می‌توانند برای دستیابی به موهایی قوی و سالم، در پخت غذاهای مختلف به کار روند.پروتئین، ماده مهمی برای ساخت، تقویت، و ترمیم کراتین (به عنوان یک جزء کلیدی در ساختار مو و ناخن) به شمار می‌رود.

تقویت رشد و سلامت موها

لوبیای سیاهمصرف تخم مرغ برای داشتن موهای سالم

اگر می‌خواهید موهای سالم‌تری داشته باشید، از تخم مرغ در وعده‌‌های غذایی خود (به خصوص) صبحانه استفاده نمایید.

تخم مرغ‌ها، یکی از معدودترین منابع غذایی بیوتین به شمار رفته، و همچنین حاوی پروتئین بالایی هستند.

بیوتین، یک ماده مغذی ضروری و اساسی در رشد و پرورش موهای سالم و قوی به شمار می‌رود.

از آنجا که زرده تخم مرغ، بسیاری از این مواد مغذی را در خود گنجانده است، بهتر است از صرف سفیده صرف خودداری کرده و به جای آن، تخم مرغ را به طور کامل مصرف نمایید.

تقویت رشد و سلامت موها

مصرف تخم مرغ برای داشتن موهای سالمسلامت پوست سر با مصرف هویج

هویج، یک منبع عالی از ویتامین آ بوده، و می‌تواند در سلامت پوست سر تاثیرگذار باشد.

هویج‌ها، همچنین نقش مهمی در تولید سبوم یا چربی (که به طور مستقیم به رشد مو کمک می‌کند) دارند. هویج، می‌تواند اثرات مثبتی بر روی موها، و همچنین سایز دور کمر شما داشته باشد.

مصرف هویج برای رشد و تقویت موهاخوردن آبگوشت برای داشتن موهای قوی

یک کاسه آبگوشت، یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از افراد (به خصوص در طول ماه‌های سرد زمستان) به شمار می‌رود.این غذا همچنین، یکی از گزینه‌های موثر در دستیابی به موهای سالم و قوی می‌باشد.شما می‌توانید با صرف تنها یک وعده از این غذا، حداقل ۱۰ گرم پروتئین، و مقدار قابل توجهی کلاژن و مواد معدنی را (که به طور مستقیم به دستیابی به موهای سالم و قوی کمک می‌کنند) به بدن خود اعطا کنید.

.تقویت رشد و سلامت موها

آبگوشت

تقویت رشد و سلامت موها

آیا مواد غذایی خاصی وجود دارند که باعث تخریب موهای سالم شما شوند؟

غذاهای معینی که بتوانند به موهای شما به طور مستقیم آسیب بزنند، وجود ندارند.

اما برخورداری از یک رژیم غذایی نامتعادل در زمینه دریافت مواد مغذی ضروری و اساسی، می‌تواند با تلاش برای دستیابی به موهایی سالم و زیبا در تضاد باشد. بنابراین، بهتر است هر روز ۴ تا ۵ وعده میوه و سبزیجات مصرف نموده، و برای دستیابی به یک بدن سالم (و در کنار آن، موهای سالم و قوی)، غذاهایی مصرف کنید که حاوی مقادیر بیشتری از مواد مغذی می‌باشند.در این راستا، همچنین می‌توانید از کمک مکمل‌های مختلف بهره ببرید. برای این کار، بهتر است ابتدا با پزشک خود در مورد جزئیات مختص به شما (مکمل‌های مورد نیاز، و مقداری که باید به طور منظم مصرف نمایید) مشورت کنید.

تقویت رشد و سلامت موها

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این موضوع را برای ما بنویسید. باتشکراز شما

ارائه از سیماکده

منبع:رومیس پلاس