رازیانه

رازیانه

رازیانه

رازیانه:در طب سنتی و گیاه درمانی بیشتر از تخم رازیانه استفاده میشود و ان هم به صورت جوشانده و یا عصاره روغنی.

نفخ می کنید؟فشار خونتان بالاست؟

اضافه وزن دارید؟یبوست دست از سرتان بر نمی دارد؟

از قدیم گفته اند مشکلی نیست که راه حل نداشته باشد.

برای رفع تمام این مشکلات رازیانه را به سبد خرید و بشقاب هایتان اضافه کنید.

این گیاه تمام خواص سبزی ها و ادویه هارا یکجا دارد.با ما باشید تا بیشتر با خواص رازیانه اشنا شوید.

رازیانه

رازیانه

تخم رازیانه و هزاران خاصیت:

در طب سنتی و گیاه درمانی بیشتر از تخم رازیانه استفاده می شود و ان هم به صورت جوشانده و یا عصاره ی روغنی.

تخم رازیانه خواصی دارد که برای مقابله با مشکلات گوارشی مانند دل پیچه و یا درمان نفخ موثر است.

اگر بچه شیر می دهید و فکر می کنید شیرتان کم است نیز می توانیدبه تخم رازیانه اعتماد کنید.

به خاطر اینکه این گیاه باعث ترشح بیشتر شیر می شود.

هر ۱۰۰گرم از این گیاه حدود ۳۰ کیلو کالری انرژی به بدن می رساند و میبینید که زیاد نیست.

در واقع یک سبزی کم کالری محسوب می شود.

در ادامه:

چون ۹۰ درصد ان را اب تشکیل می دهد. سیری طولانی مدتی ایجاد کرده و برای همین شما را از پرخوری و ریزه خواری دور می کند.این سبزی پر خاصیت سرشار از پتاسیم است به همین دلیل هم بین سبزیجات دیورتیک یا همان ادرار اور جا دارد. اگر از احتباس اب رنج میبرید یعنی اینکه بدنتان حالت پف کرده دارد نیز می توانید به این سبزی اعتماد کنید. چون مازاد اب جمع شده در بافت ها را از طریق ادرار از بدن خارج می کند.رازیانه حاوی مواد معدنی زیادی است. در واقع این سبزی منبع خوب کلسیم به اضافه ی پتاسیم میباشد. اگر به هر دلیلی علاقه ای به مصرف محصولات لبنی ندارید و دنبال منابع دیگر کلسیم می گردید رازیان-ه را دریابید.

این سبزی منبع گیاهی کلسیم محسوب می شود. هر ۱۰۰ گرم این ماده حاوی حدود ۴۰ تا ۴۵ میلی گرم کلسیم است. پتاسیم موجود در این سبزی اجازه نمی دهد که کلسیم از بدن دفع شود.نتایج پژوهش هایی که روی موش های ازمایشگاهی انجام شده نشان می دهدمصرف رازیانه احتمال از بین رفتن ترکیبات استخوانی را کاهش می دهد برای همین هم استحکام استخوان ها بیشتر می شود.اگر نمی خواهید به این زودی ها پوکی استخوان بگیرید حتما رازیانه را به سبد خریدتان اضافه کنید سرشاز از ویتامین B9می باشد که برای خانم ها لازم و ضروری است.به ویتامین B9اسید فولیک نیز می گویندو معمولا بدن خانم ها با کمبود این ویتامین مواجه می شود.

در ادامه:

مخصوصا در دوره ی بارداری مصرف زیاد این ویتامین برای جلوگیری از نقص های مادرزادی جنین لازم است.

در برخی موارد کم خونی خانم هاتنها به دلیل کمبود اهن نیست بلکه کمبود ویتامینB9نیز میتواندبا کم خونی ان ها ارتباط داشته باشد.

در نهایت باید بدانید که ویتامین B9مانند دیگر اعضای خانواده ویتامینBدر خلق و خوی ما تاثیر دارد.

کمبود ان باعث کم حوصلگی و بد خلقی می شود.

اگر می خواهید همیشه با نشاط و سرحال باشید رازیانه را دریابید.

رازیانه نیز مانند اکثر سبزیجات حاوی فیبر می باشد.حاوی ۳تا ۴ درصد فیبر است.

خوشبختانه فیبرهای این سبزی از نوعی است که با روده ها سازگارتار است و مشکلی ایجاد نمیکند.

حتما میدانید که مصرف کافی فیبرهای غذایی برای دفع راحت و خلاص شدن از دردسرهای یبوست لازم است.

البته باید توجه داشته باشید که این سبزی میتوانید ایجاد الرژی بکند به خصوص در بین افرادی که به گرده ی گل حساسیت دارند.

واما:

بهتر است بچه ها از مصرف این سبزی خودداری کنند.این خاصیت همچنان به میزان پتاسیم ان مربوط می شود.

همان طور که گفتیم رازیانه یکی از منابع غذایی پتاسیم محسوب می شود

هر ۱۰۰گرم از این سبزی حاوی ۴۰۰تا ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم می باشدمصرف ۱۵۰ تا ۲۰۰ گرم رازیانه می تواند به راحتی ۱۵تا ۲۰ درصد نیاز روزانه ی ما به پتاسیم را تامین کند

برای همین می تواند تعادلی بین سدیم و پتاسیم بدن ایجاد کند که برای تنظیم فشار خون لازم است.

برای اینکه فشار خونتان کنترل شود حتما مصرف سدیم(نمک)را کاهش داده و مصرف پتاسیم را بیشتر کنید.

خوشبختانه مصرف این ماده یکی از روش های مطمئن برای بالا بردن میزان پتاسیم بدن می باشد.

دیدگاه خود را بنویسید